Sommerferie i Danmark, dag 4 // Indover med Aalborg Zoo og 13-års bryllupsdag

I nat overnattede vi på Scandic Hotel Aalborg City, så vi kunne være friske og veludhvilede til en skøn dag i Aalborg Zoo. Ingen af børnene har nogensinde været der, så de var noget spændte på at se det. Dagen startede ud med Scandic Hotels skønne morgenmad, som dog var anrettet noget anderledes end det plejer, pga diverse coronatiltag:

Man tog de ønskede ting i morgenmadsbuffeten, og alt lå i små glas

Kvaliteten af maden var dog super fin som altid, så vi tog afsted mod Aalborg Zoo dejligt mætte og klar til en masse fine oplevelser.

Seje dinosauere ved indgangen
Fine dinosauere

“Se mor, se mor -dinosauere!!!”

Dejligt med hjælp fra storebror
…og storesøster

-hvinede Tristan og Nohr af ren fryd, da de ved indgangen til Zoo så de store, flotte, bevægelige dinosauere. De to små fyre er vilde med dinosauere, så vi startede ud med dinosauerområdet, hvor dinosaurerne blev studeret meget nøje. Lykken var stor, da de fandt ud af, at man kunne udgrave sin egen dino. Med hjælp fra storebror, Nicolaj, og storesøster, Isabella, blev der gravet to fine eksemplarer ud, som der blev båret rundt i små børnehænder resten af tiden i haven.

Isbjørne
Elefanter
Savanne med blandt andet giraffer og zebraer

Sol, sol kom igen…

Der var lovet regn i alle de 5 timer vi var i Zoo, men vi var egentlig nogenlunde heldige med vejret, selvom der kom lidt skyller fra tid til anden. Aalborg Zoo var super hyggelig, og havde nogle dyr, som vi ikke har i “vores zoo” i Odense -blandt andet isbjørne og elefanter. Ungerne tilbragte meget tid foran isbjørne- og elefantanlæggene. Isbjørnene havde to små unger, som pjattede og legede med hinanden. Så sødt. Vi fik også set et elendigt show med “Safari Simon”, som end ikke kunne fange de to mindstes opmærksomhed.

Et stort hit var at se de udstoppede dyr

Et kæmpe hit hos alle fire børn var, da de så og rørte udstoppede dyr. De havde mange interessante spørgsmål, som blev besvaret af de tålmodige zooarbejdere, og det var sjovt at røre ved pelsen.

Destination: Odsherred!

Efter Aalborg Zoo gik turen mod Aarhus, hvor vi spiste aftensmad inden vi tog færgen mod Odden, som ligger 15 min fra sommerhuset, hvor vi skal bo i knap 3 uger. Lisette og jeg har 13-års bryllupsdag i dag, og kunne godt tænke os at komme på lækkert steakhouse eller lignende. Det tillod tiden dog ikke, da vi skulle med den sidste færge kl. 19.30. I stedet måtte det blive Carls Jr, og så må vi have det andet tilgode.

Carls jr i Aarhus
Sejltur fra Aarhus til Odden

Færgeturen fra Aarhus til Odden var et regulært hit hos de små fyre, og flere gange stod vi vindblæste på dækket og betragtede den flotte sejlrende. Vi landede i sommerhuset ved 21-tiden, og nu venter en masse skønne oplevelser med diverse familiebesøg, Tivolitur, fætterfødselsdag, Sommerland Sjælland x flere, krabbefangst, (forhåbentlig) strandture (hvis det her lortevejr stopper) og masser af hygge og impulsivitet. Nu skal Danmark så bare overbevise os om, at det er helt ok med sådan noget Danmarksferie i sommerferien, når vi nu altid rejser udenlandsk. Hvis nogen har nogle tips til mustsees i Odsherred, tager vi imod med kyshånd.