Sommerferie i Danmark, dag 15 // Cykeltur, strand og store is

Cykeltur med udsigt
Istid

I dag hoppede hele Familien Regnbuemor på hver sin jernhest (og jernhestevogn) og drog på cykeltur! Solen skinnede -og så er det istid. Tidligere på dagen havde jeg været ude på en længere gåtur for at finde små veje og stier mod ishuset, så børnene ikke skulle ud på en stor trafikeret vej. Ishuset serverer kæmpe store is -selv når man kun bestiller en kugle, og ingen af ungerne har endnu præsteret at spise op! Ishuset har en absolut fantastisk udsigt over Kattegat!

Jeg er så glad for min cykel…

Fantastisk natur
…og masser af bakker

Da ungerne havde spist is, og de voksne drukket kaffe, cyklede vi videre. Isabella og Nicolaj gad ikke cykle længere, så de cyklede tilbage til sommerhuset. Lisette, tvillingerne og jeg cyklede en længere tur langs vandet og de smukke marker -og er du VIMMER, hvor er der smukt! Odsherred har en ualmindelig smuk natur, og vi havde vand på begge sider -Sejerøbugten mod højre og Kattegat mod venstre. Virkelig balsam for sjælen!

“Jeg vil gerne bade, mor!”

Strandtur

-sagde Tristan, da han så vandet. Vi havde ikke badetøj med, men lovede Tristan at vi kunne køre til den fantastiske sandstrand ved Gudmindrup, når vi var kommet hjem. Og som sagt, så gjort. Vi pakkede hele familien i bilen og drog mod stranden. Vejret ændrede sig dog under køreturen, så da vi kom frem, var det begyndt at blæse en del og være lidt køligt. Der blev derfor kun soppet, bygget sandslot og leget fangeleg i klitterne. -men det var nu også ganske hyggeligt. Vi ville have spist på den udendørs restaurant, “Haveje” lige ved siden af stranden, men det begyndte at regne -og så tog vi tilbage til sommerhuset i stedet.

Efter aftensmaden strøg mødre og yngstebørn afsted på cyklerne igen…

Vi håbede nemlig at de små kunne falde i søvn i cykeltraileren, så vi ikke skulle bruge 2-3 timer på putning! Det lykkedes ikke, men vi fik da en smuk cykeltur ud af det! Om aftenen så vi Olsen Banden med de store. Naturligvis akkompagneret med en ordentlig røvfuld slik. De elsker Olsen Banden. I morgen går turen til Tivoli!

2 meninger om “Sommerferie i Danmark, dag 15 // Cykeltur, strand og store is”

1. Hej! Der er SÅ skønt i Ebbeløkke – vi holdt en uges ferie på Bakkelyvej for et par uger siden – ser ud til at være nær jeres?
    Lov mig, at I tager tilbage til Haveje – tjek det kreative værksted bagved ud
    Kh Gitte K

1. Ja, sindsygt flot! Jeg kender ikke Bakkelyvej, men kender nu heller ikke så mange vejnavne i Ebbeløkke. Vi skal helt klart tilbage til Haveje. Håber vejret bliver til lidt strand.