Norge, Zoo og lungebetændelse -igen

Kahytten inspiceres

Der har været lidt stille på bloggen. Vi har nemlig afsluttet sommeren med at rejse til 8. land siden slut juni: Norge. Ungerne nåede lige en enkelt dag i skole i hhv 3. og 5. klasse, og så strøg vi til Oslo på Minicruise. Vi valgte at være nærværende på ferien og lægge de sociale medier og telefonerne fra os, og det er ganske sundt en gang imellem.

Jeg er egentlig ikke den store fan af minicruise, som jeg finder en smule kedeligt, når man som os har været på et af de rigtig store krydstogtsskibe  i Caribien, men Isabella havde vundet to gratis kahytter, og så kunne vi lige så godt lade ungerne få oplevelsen med. Vi har været på minicruise med de to store et par gange før, men altid om vinteren, så denne gang ville vi gerne prøve det om sommeren.

Svømmetid
Vandhund
Ballondyr
Aftensmad med udsigt
Børnedrinks
…og børnedans

København-Oslo

Onsdag formiddag satte vi kurs mod København, hvorfra vi skulle sejle om eftermiddagen. Vi havde på forhånd bestilt morgenmad og aftensmad begge veje, så vi var sikret at kunne spise på et børnevenligt tidspunkt. Vi var heldige at få to velplacerede kahytter midt på skibet, og så var det ellers bare at få tjekket faciliteterne ud -om end faciliteterne ikke er de mest prangende. Der var dog poolområde om bord, så vi startede ferien ud med at bade alle sammen -og pool og børn er altid et hit. Herefter havde vi booket bord til 2-retters menu på Explorer´s Steakhouse, hvor vi var heldige at spise god mad med havudsigt. Dog ikke så afslappet, som man godt kunne tænke sig, for med to 2-årige rødder, er der rigeligt at se til. Bagefter hørte vi livemusik på skibet, fik børnedrinks og hyggede inden sengene kaldte. Vi lagde os alle 6 i samme kahyt, om end det var lidt trangt.

Næste morgen spiste vi morgenmad i den store restaurant, Seven Seas, hvor vi var så heldige at sidde lige ved vinduerne, hvorfra vi kunne se indsejlingen til Oslo. Morgenmaden var bestemt ikke så god som de forrige gange, men der var pandekager, så børnene var begejstrede!

Oslo
3 ud af 4 yndlingsbørn
Hard Rock Café Oslo
Yndlingsbørn

Oslo i 6 timer

Torsdag morgen havde Tristan begyndende feber, så vi tog det stille og roligt i Oslo, og fór ikke rundt på diverse museer og lignende. Tristan har en kedelig historik med altid at få feber på vores ferier, og denne ferie var ingen undtagelse! Heldigvis kunne han ligge og sove i klapvognen, mens vi gik rundt og shoppede, osede og nød det gode solskinsvejr, som vi var heldige at have i Oslo. Isabella fandt, som altid, lidt forskellige ting at shoppe, vi fik købt lidt bluser til de mindste drenge, og vi fandt Hard Rock Café, som Isabella samler på bluser og t-shirts fra. Derefter gik vi stille og roligt tilbage mod skibet. Ungerne ville gerne bade igen, og så kunne vi stille og roligt bevæge os ned til aftensmaden på Seven Seas. På skibet købte vi oplevelseskort til Nicolaj og Isabella, og så kunne de indløse is, deltage i hestevæddeløb, svømme m.m. Imens hyggede de små sig i legerummet.

En lille tur på dækket med min ældste, lille dreng
Halv, glad familie med den ældste yndlingssøn
Fjollerier ved sengetid på det vindblæste dæk

København-Odense

Planen var egentlig at vi ville tage videre i sommerhus på Sjælland, når vi var tilbage i København om fredagen, men vi tog i stedet hjem til Odense, da der var flere ting vi skulle have ordnet i hjemmet. Vi nåede også et lille smut forbi Odense Zoo, som drengene elsker. Vi har årskort, og så er det nærliggende lige at tage derover for et hurtigt smut. Tristan virkede en smule mere frisk.

To små drenge ved “Guruerne” i Odense Zoo

Lungebetændelse

Lørdag havde Tristan stadig feber, og havde igen fået det skidt. Da jeg kender den lille fyr godt, måtte vi hellere en tur forbi vagtlægen, da Tristan ofte får bakterielle infektioner. Og mor havde ret, desværre. Tristan havde CRP (infektionstal) på 138, og blev sat i behandling for lungebetændelse -i øvrigt den femte på ca et år! Vi skal have talt med lægen om han evt skal udredes for, hvorfor han får så mange lungebetændelser. I dag mandag er han stadig ikke frisk, og Nohr er derfor i børnehave alene for første gang. Er spændt på, hvordan det er gået.

Tak fordi du læste med! Husk at du kan følge Regnbuemor på Instagram (regnbuemor.dk) og Facebook (Regnburmor.dk). Jeg bliver mega glad, hvis du følger bloggen.