Fuck Corona, her er vores ferieplaner!

Vi havde store planer for sommeren 2020. Vi begyndte allerede i efteråret at søge efter fly, hoteller mm på den anden ende af kloden, men var lidt i tvivl om destinationen, så vi nåede HELDIGVIS ikke at booke ferie inden coronavirussen åd alle vores planer land for land!

Danmark når det er bedst
Vidunderlige Nicolaj

Vi startede med at ville til Kina…

…for jeg kunne godt tænke mig at opleve en hel anden kultur. Jeg havde fundet ud af, hvem vi ville flyve med, og hvor vi ville bo, men heldigvis ikke booket endnu. Alternativet var at tage til Thailand. Da coronavirussen brød ud, røg planerne dog hurtigt for et asiatisk land, så vi kiggede mod Dubai. Jeg fandt fly og lækkert Hiltonhotel til mere end rimelige penge, men da jeg researchede på landet, fandt jeg ud af, af vi kunne blive arresteret for at være homoseksuelle! Det kunne blive helt kønt med fire børn, der så deres mødre blive ført væk i håndjern i et fremmed land!

Fantastiske Isabella

Væk med Dubai og indover med USA

Ja, vi kunne da også vælge at tage til Californien med ungerne, tænkte vi! Corona var dog ved at have helt godt fat i verden, fraset Europa, så vi var igen lidt vægelsindede med, om det nu var en god ide. Jeg kom frem til den konklusion, at vi nok hellere måtte holde os til Europa. Vores unger har været i utrolig mange lande i Europa, men aldrig i Italien, så jeg begyndte at planlægge en rejse til Italien…da der to uger senere bryder coronavirus ud i landet! Lige dér stoppede al planlægning. Vi måtte se, hvor al det coronavirus bar hen! Og heldigvis, for Europa blev hurtigt lukket land for land, og så måtte alle planer laves om!

Skønne Tristan

Så hvad er planerne så for sommeren 2020?

Tja, lad mig bare sige, at vi satser på en forrygende, varm og skøn dansk sommer. For første gang i mange mange år, bliver vi i Danmark i sommerferien. Nu er det meste af Europa godt nok lukket op, men det er ikke ensbetydende med, at det så også nødvendigvis er forsvarligt af rejse ud! Vi håber i stedet på en uge i Berlin til efteråret -om corona vil!

Dejlig, dejligere, Nohr

Vi havde store planer for sommeren 2020…

…men nu tager vi i stedet tre uger i sommerhus i skønne Odsherred, krydret med en overnatning på Hotel Fårup i Fårup Sommerland, 3 dage på Castle Hotel i Legoland, fire dage i Jesperhus og en hulens masse spændende museer og attraktioner i Danmark. Vi skal se familiemedlemmer, vi ikke ser så ofte, hygge med ture på stranden, tur i Tivoli/Zoo/Legoland/Sommerland Sjælland mm, sole, hygge om ungerne og prøve at få det bedste ud af en lidt anderledes sommerferie! Jeg ville dog lyve, hvis jeg påstod, at jeg ikke hellere ville til udlandet!

Hvad skal DU i sommerferien? Og hvad havde du oprindeligt at planer?

15 meninger om “Fuck Corona, her er vores ferieplaner!”

1. Sommeren skal nydes nogle dage i shelter med min søn på 5 år, min kæreste og hendes 2 drenge på 5 og 7 år.

En voksentur til Møn når ungerne er hos deres anden forælder.

Hjemme i vores have og en masse timer på stranden

God sommer

2. Vi skulle have været til Italien eller dvs det var min plan men nu bliver det til en uge i sommerhus i Ulfborg og så må vi kører små ture ud herfra Midtfyn. Tænker at besøge Danfoss Universe i Sønderjylland

3. Jeg har haft ud længden i 10 år, har ikke haft mulig hed eller råd til at rejse til udlandet.
    Vi skulle have været på middelalder markeder med det har corona ødelagt.
    Så vi tager 3 uger i kolonihaven med en enkelt tur til jesperhus.

1. Håber i får en rigtig dejlig ferie. Mine bedste ferier som barn, var dem i Danmark, selvom vi rejste en del

4. Planen var SYDPÅ…
    Men nu nupper vi en uge i Norge
    Langt ude i skov og bjerge.
    Og ellers tænker jeg en lille tur til Jylland. Vi vil rigtig gerne i enten Djurs eller Fårup.

5. Jamen her i USA er ferien for længst begyndt børnene har haft ferie i næsten 1 månede.
    Men ja , vores “Livs” sommerferie – med tur til Chicago , New York og roadtrip i Californien mv. og tur til Danmark i sommerhus er også røget Big time !

Vi havde dog en skøn uge ude i Naturen – På bedste coronavis i uge 24.

Om 2 uger drager vi til Danmark og bliver der , for midt i alt Corona blev min mand også kaldt hjem til Danmark igen fra sin udstationering !

Så vi holder 3 ugers ferie hos bedstemor og derefter skal vi bruge den sidste uge på at flytte ind i det hus vi lejer 1/8 . Så ja, tingene har virkelig også taget en ændring her – men vi får det bedste ud af det ❤️

1. Ærgerligt i ikke lige fik den fantastiske sommerferie gennemført. Lød ellers fedt. Håber i får mulighed for det senere. Håber i får en god sommer -trods alt

6. Vi skal en uge til Løkken så 5 dage i Søhøjlandet 4 voksne og to hunde skulle have været på de canadiske øer
    Roskilde festival Og
    Gutter island garage rock festival.

7. Vi havde egentlig planlagt at blive hjemme, men da corona førte til et job til min mand efter 1,5år hjemme og vi også havde været hjemme sidste år grundet jeg var højgravid, besluttede vi at gøre brug af min fasters evige tilbud og tage med hende i sommerhus i norsminde. Tæt nok på Randers Regnskov, som den store blev bidt af under corona.