3 S’er: Sommerhus, Sommerland og Sverige

Tristan strandløve elsker at være i sommerhus

Denne her sommer -den er altså bare alletiders! Vi kom hjem fra 23 dages ferie i Paris, Disneyland, Luxembourg og Berlin sent lørdag, og allerede tirsdag forlod mine børn og kone mig til fordel for sommerhus i Odsherred, hvor de hyggede max med mine dejlige svigerforældre. Min ferie sluttede nemlig i søndags.

Bio og sommerhushygge

Tirsdag: Løvernes Konge i bio og sommerhus

Tirsdag kørte Lisette og ungerne til sommerhuset i Odsherred, hvor de skulle hygge, bade, slappe af og være sammen med mormor og morfar, mens jeg var på arbejde. De små har nemlig en uges ferie tilbage (starter stille og roligt i børnehave på mandag), og de store har 3 1/2 ugers ferie tilbage. Når jeg var alene hjemme, kunne jeg også få malet lidt derhjemme efter arbejde. Det er ikke så nemt at få gjort med to små tornadoer i huset.

Da de ankom til sommerhuset, var morfar ved at fylde badebassinet, og så var der lagt op til vandkamp lidt senere på dagen. Først tog Nicolaj dog i biografen med Lisette (Isabella ville ikke med) for at se Løvernes konge, mens mormor passede de tre andre. Både Lisette og Nicolaj synes filmen var rigtig god.

Mens de var i biografen, havde mormor Isabella, Tristan og Nohr med til stranden, hvor der blev soppet lidt, selvom vandet var lidt koldt -og senere blev der hygget rigtig meget i sommerhuset. Alle havde en rigtig god dag.

Strand og Sommerland Sjælland

Onsdag: Sommerland Sjælland

Onsdag tog de allesammen en tur i Sommerland Sjælland, som vi har årskort til. Der er et badeland midt i parken, som var der de tilbragte det meste af tiden, da der var MEGET varmt. Efter Sommerland Sjælland tog de ud at spise på en italiensk restaurant, og så var det ellers tilbage til sommerhuset.

ParadIS og Café Vivaldi

Torsdag: Bio, cafe og shopping

Torsdag startede med en ordentlig dukkert på Gudmindrup Strand i Odsherred, som er super skøn og lavvandet. Lisette, ungerne og mormor badede i et par timer. Herefter tog Isabella og Nicolaj (igen) i biografen. Denne gang med mormor. De så Kæledyrenes Hemmelighed 2, som Isabella dog synes var lidt for pattet for hende. Nicolaj synes den var god. Mens de var i biografen, shoppede Lisette med tvillingerne, og bagefter tog de alle på café Vivaldi i Holbæk.

Da jeg fik fri fra arbejde, tog jeg toget til Ringsted, hvor svigerfar hentede mig. Jeg skulle med i sommerhus inden turen gik til Sverige i dag. Vi var ude at spise i Vig, og så tog vi ellers hen i sommerhuset og hyggede.

Strandtur i dag
Malmø

I dag, Fredag: Strand og Sverige

I dag gik turen så mod Malmø i Sverige, hvor vi har booket et weekendophold på Scandic Segevång. Isabella og jeg skal nemlig til Marcus og Martinus-koncert i morgen (Isabellas store idoler). Vi startede dagen ud med et par timers badning på stranden, hvor vejret var helt fantastisk, og så gik turen ellers videre mod Malmø. Det er første gang ungerne er i Sverige.

I Malmø indlogerede vi os på Scandic, hvor ungerne straks indtog poolen. De er nogle rigtige vandhunde, og herefter skulle vi have fundet et sted at spise aftensmad. Valget faldt naturligvis på Pizza Hut, som er stærkt savnet i Danmark.

Nu er vi alle så småt på vej i seng. I morgen skal vi have badet lidt i de udendørs pools inden vi skal til koncert. Marcus og Martinus spiller til en slags festival, så koncerterne starter ved 12-tiden og slutter ca 20. Imens hygger Lisette og drengene sig med at bade mm. Isabella glæder sig helt vildt.