VÅD weekend, grin og kilden i maven på Hotel Fårup

Hotel Fårup i Fårup Sommerland. Nederst til højre den lækre udsigt fra værelset

Våd, meget våd, weekend i Fårup Sommerland

Weekenden var våd. Ualmindelig våd. Ungerne boede nærmest i deres regntøj, og de voksne gemte sig under uformelige regnslag. Regnen skiftevis dryppede og væltede ned fra himlen, og rundt omkring os skuttede folk sig i deres regnslag i alle regnbuens farver. Weekenden stod på overnatning på Hotel Fårup, som ligger midt i Fårup Sommerland -og vi havde glædet os, om end vejrguderne opførte sig helt balstyrisk her i weekenden. Jeg var så heldig at vinde en overnatning på hotellet i en Facebook-konkurrence, og ungerne var ellevilde. Og hvor fedt var det da ikke lige?!

Våd mor/gammel kælling -vurdér selv

Lørdag kæmpede vi os gennem akvaplaning og vanvittige regnskyl op igennem Jylland…

Vi kom lidt sent ud af sengen, da der var vejfest hjemme på vejen aftenen forinden. Nu sad vi der i bilen og hyggede -i et noget langsommere tempo end tilladt på motorvejen, da regnen væltede ned og der var akvaplaning flere steder. Vi ankom til hotellet 13.30, og strøg direkte ud i Fårup Sommerland. Vi havde, ret optimistiske, medbragt badetøj til det fine vandland i parken, men vi synes vi fik rigeligt med vand fra himlen. Dem der har sagt, at der ikke findes dårligt vejr, kun dårlig påklædning, skulle have en Olfert! Nå, der skal mere til at skræmme os. Der er jo nemlig bestemt også fordele ved dårligt vejr (når det nu ikke kunne være anderledes). Vi nåede at prøve rigtig mange ting, ingen køer, mulighed for en masse ekstrature m.v. -men vi kunne godt have byttet regnvejret for lidt kø. Isabella fik lokket mig med op i Lynet og Hvirvelvinden, som er rimelig vilde. Hvirvelvinden gav mig kvalme på stedet, mens vi tog to ture i Lynet, inden jeg måtte kapitulere, og love hende et par ture mere dagen efter!

Ungerne havde en fest, og der var masser af forlystelser til alle aldre -med eller uden vovemod
Hygge i bålhytten

LÆKKER aftensmad og bålhygge på hotellet

Om aftenen spiste vi en LÆKKER aftensmadbuffet på hotellet. En af de bedste vi har fået længe. Den stod stærkt i kontrast med den elendige frokost vi havde spist i parken, hvor børnene havde fået slatne, halvfrosne friturerejer og mig en halvkold burger i Spiseriet. Men aftensmaden… mums. Lækkert kød, gode salater og god betjening til 199 pr voksen og 99 pr barn over 3 år. Eneste minus var, at der ikke rigtig blev ryddet så ofte af, når man gik op og fyldte en ny tallerken. Nå, pyt. Vi gik alle stopmætte derfra. På hotellet var der en bålhytte, hvor vi for 65 kroner kunne købe en familiepakke med Mariekiks, skumfiduser, snobrødsdej og popcornkerner. Ungerne var vældig underholdt og guffede løs, selvom de lige havde spist godt til buffetten. Det var bare super hyggeligt. Det var meget trætte børn, der blev puttet om aftenen.

Legeområdet på Fårup Hotel. Man kunne også spille spil, læse i børnebøger m.m.

Næste morgen stod regnen stadig ned i stride strømme…

…så Lisette og drengene hyggede sig i legeområdet på hotellet, mens Isabella og jeg prøvede nogle af de vilde rutschebaner. Isabella er HARDCORE når det kommer til rutschebaner og vilde forlystelser. Først prøvede vi Orkanen 6 gange i streg. Den løfter en op i syvende sals højde og racer afsted over og under jorden. Super fed. Efter 6 ture i streg (der var ingen kø, så vi kunne bare blive siddende) kunne moderen ikke mere. Derefter gik vi over i Falken, hvor der stort set heller ikke var kø. En 622 meter lang, hæsblæsende tur i en kæmpe trærutchebane. Jeg tog turen 7 gange i streg med Isabella, men derefter havde jeg så meget kvalme, at hun selv måtte tage de næste 13 (tretten!) ture I STREG! Efter en time var regnen begyndt at stilne af, så Lisette og drengene kom ud fra deres tørvejr -og så skulle der ellers prøves ting!

Nok er billedet lidt uklart, men det viser ganske præcis, hvor sjov en weekend vi havde -trods regn. Her Tristan i Pindsvinet.

Double Up på vovehalse på 90 cm!

Tristan og Nohr viste sig at være nogle rigtig vovehalse, og de prøvede flere halvvilde ting til deres alder. Pindsvinet, som er en rutchebane som minder lidt om Mariehønen på Bakken, var et kæmpe hit. Hver gang turen var ved at stoppe, råbte to små drenge “Mer´mere dur” (mere tur, red) eller Tristan “Wooooooooow!”. De kunne blive siddende i vognene alle de ture, de orkede, og de prøvede mindst 30 gange i løbet af søndagen! Vi stoppede først, da mødrene begyndte at få kvalme. Der skulle nemlig en voksen med!

Ældste søn og yngste søn i Den Røde Baron -kæmpe hit hos drengene

Egerntårnet var også et kæmpe hit hos drengene. Her skulle de (desværre) også have mødrene med. Tårnet kører op og ned, svinger rundt, og kører så lidt mere op og ned. Lige til en ordenligt gang kvalme. Mødrene måtte kapitulere efter 3 ture. Drengene ville gerne endnu mere.

Ovre i Børnetivoli var der også rigtig mange fine forlystelser til de mindste, og drengene prøvede Den Røde Baron, Racing Team, Færdselsskolen m.m. MANGE gange. Personalet var så søde til at pjatte med ungerne, drille lidt og hygge om dem. Super skønt.

Triste måltider i parken

Heller ikke søndag var vi heldige med maden i parken. Flere spisesteder havde lukket, men vi endte med at finde et Pizza-/pastasted, som var OK, men heller ikke mere end det. Næste gang tager vi nok noget lækkert grillkød m.m. med, for der er grill i parken, som man frit kan benytte.

Glad Nohr som ikke lod sig kue af regnen
De der vandpytter er bare sjove!

Hotel Fårup -ikke sidste gang

Vejret kan Fårup Sommerland ikke bestemme over, men vi havde en rigtig god weekend trods vejret. Vi fik prøvet stort set alle forlystelser, stod slet ikke i kø, mødte glade ansigter overalt, grinte til det gjorde helt ondt i maven m.m.

Vi rejser en del, og har boet på mange forskellige hoteller. Fårup Hotel er et rigtig godt hotel. Skønne, store værelser, god udsigt, nem adgang til parken (også til dele af parken efter lukketid), venligt personale, pænt rengjort og god aftensmadsbuffet. Morgenmaden var såmænd også udmærket, men kunne godt oppes lidt. De ting der var der, var dog super friske -og mange af dem økologiske. Det er ikke sidste gang vi bor der -om end vi beder til vejrguderne om bedre vejr næste gang. Fed præmie, alligevel 🙂

Fårup Sommerland havde noget sjovt for alle fire børn på 2, 2, 8 og 10 -og vi kan slet ikke vente med at komme afsted igen.

Tak fordi du læste med! Husk at du kan følge Regnbuemor på Instagram (regnbuemor.dk) og Facebook (Regnburmor.dk). Jeg bliver mega glad, hvis du følger bloggen.