Rejseoplevelser med børn // Lommel i Belgien og Soest I Holland (del 3)

I dag kommer næstsidste indlæg om vores skønne ferie i Holland, som vi kom hjem fra i søndags. Forrige afsnit kan læses lige her (hvor der er et link til første indlæg): Rejseoplevelser med børn // Vakantiepark Weerterbergen i Holland (del 2) (åbner i nyt vindue)

Lommel i Belgien

…Efter at have vinket farvel til maskotten Koos, gik turen mod Belgien (resortet lå ca. 20-25 minutter fra den belgiske grænse), hvor vi skulle smage deres specialitet: Pommes Frites. Rygtet gik på, at belgierne går meget op i deres pommes frites-fremstilling, og ofte står og skær kartoflerne friske om morgenen, så det måtte vi lige prøve inden turen gik videre mod vores Hiltonhotel i Soest ca 40 min fra Amsterdam. Vi kørte til byen Lommel, hvor vi shoppede en smule, hvorefter vi fandt en hyggelig restaurant, hvor vi bestilte vores mad, inkl pomes frites, selvfølgelig :). Da vi kørte ind i Belgien, var det det 16. land begge børn har været i (Danmark, Norge, Tyskland, Holland, Belgien, England, Grækenland, Bulgarien, Spanien, Tunesien, USA, Caymanøerne, Mexico, Jamaica, Bahamas og Thailand), og det synes børnene var ret sejt 🙂

Børnene sidder og tegner lidt, mens de venter på maden
Lisette bestilte en meget god kyllingeburger og pommes frites

Dommen over de belgiske pommes frites var klar: Vi kan bedre lide dem vi kender. Man kunne tydeligt smage, at de var lavet meget friske, men de var slet ikke så gode, som vi havde forventet, og børnene kunne slet ikke lide dem 🙂

Bagefter gik vi lidt rundt i Lommel, som er en lille, hyggelig by. Vi shoppede en lille smule, og så måtte Lisette bare smage en belgisk vaffel…eller i Belgien hedder det vel egentlig bare en vaffel. Vaflen blev serveret helt plain, og Lisette syntes den var god, omend hun måske godt kunne have tænkt sig lidt topping!

(Belgisk) vaffel

Hilton Hotel Soestduinen

Efter vores frokost i Belgien, gik turen igen mod Holland, hvor vi havde booket to overnatninger  på Hilton Hotel Soestduinen i Soest, som ligger ca. 40 min fra Amsterdam. Hotellet havde indendørs pool, og ungerne glædede sig meget til at skulle hen at bad, nu hvor de nææææææsten jo slet ikke havde badet på vores ferieresort!

Vi ankom om eftermiddagen, hvor vi gik op på værelset og slappede lidt af, hvorefter vi kørte ud i området, for at finde et sted at spise. Valget faldt på et lille hyggeligt sted i smukke omgivelser, hvor vi allesammen cravede pizza. Pizzaerne så dog noget lækrere ud, end de var, men vi blev alle mætte, og så gik turen tilbage til hotellet, hvor vi havde lovet børnene, at de kunne komme ud at bade.

Venter på pizza

Tilbage på hotellet fandt vi straks badetøjet frem, og så skyndte vi os ned at bade i de lækre omgivelser. Vores lille livsnyder Nicolaj insisterede på sauna og dampbad bagefter, og han var næsten ikke til at drive ud igen.

Efter svømmeturen var det tid for børnene at komme i seng. Dagen havde været lang og fuld af oplevelser, så de faldt meget hurtigt i søvn.

Skøn pool, glad familie
Godnat!
Lækker morgenmad
Smukke omgivelser
Pooldude

Næste morgen nød vi den lækre morgenmadsbuffet på hotellet, gik en lille tur i den omkringliggende park og golfbane, og så skulle vi ellers til en af feriens højdepunkter: Amsterdam. Nicolaj syntes lige vi skulle spille lidt billard først, så det gjorde vi, men så skulle vi også afsted mod Amsterdam. Det kan du læse meget mere om i morgen.