Skiferie i Bad Gastein, dag 9 // Sidste skidag og 4 desserter -hver!

Smuk skipige

Sådan noget ferie går så forbandet hurtigt, når man er i godt selskab. Jeg synes lige vi (den 8!) satte os ind i bussen i Odense med kurs mod Østrig, og BUM pludselig var det sidste og 8. dag på ski! Isabella startede ud med at tage nogle ture til toppen af bjerget sammen med Linda og Laura, og fra 11-tiden blev der stået i dalen resten af dagen i strålende solskin og +10 grader!

Spaghetti Bolognaise
Den LÆKRESTE jordbærsorbet

Isabella og jeg spiste frokost sammen på Restaurant Rossalm, som ligger lige ved siden af pisten i dalen. Her spiste vi dejlig mad, og intet mindre end tre desserter -HVER! Jeg bestilte is to gange og en cappuccino. Isabella bestilte en pandekage og bagefter 2 gange is (og senere spiste vi is på vej tilbage til hotellet)! En virkelig lækker isdessert, som vi er kede af først at finde på sidste dag i Bad Gastein! Bagefter kunne jeg sidde i solen og se Isabella fræse ned ad bakken. Hun har virkelig udviklet sit skiløb, og er både hurtig, dygtig og modig på pisten. Hun var næsten ikke til at drive med hjem, men 15.30 måtte hun altså med hjemad, for der skulle afleveres ski, og vi ville blive hentet i taxa kl 17 mod Innsbruck, hvorfra vi skal hjem med ambulancefly/knogleekspressen i morgen!

Farvelhygge med vores søde rejsekammerater

Linda og Laura skulle med bussen hjem mod Danmark kl 17.45, og vi ville blive hentet kl 17, så vi gik ind på en restaurant ved siden af hotellet, hvor vi drak en sodavand (og Linda og Laura spiste), og lige hyggede lidt inden vores veje skiltes på ferien. Vi ville vente med at spise til vi ankom i Innsbruck.

Farvel til Hotel Elisabethpark…
Flot udsigt fra taxaen mod Innsbruck
…og goddag til Penz Hotel West i Innsbruck

Vi blev hentet i en kæmpe taxa med 8 pladser, højt til loftet, puder med til knæene mm -og det var en smule overkill, når vi nu kun var os to! Vi skulle køre tre timer i taxa til Innsbruck, hvorfra vi skal flyve mod Roskilde lufthavn i morgen kl 13. Taxaturen med tre timer, hvor jeg sad ned, gjorde bestemt ikke noget godt for knæene, så jeg er glad for at vi ikke skal sidde 19 timer i bus lige nu, selvom turen herned var meget hyggelig.

Lækkert værelse
Træt pige spiser aftensmad
Godnat!

Vi spiste vores aftensmad på hotellet. Isabella havde ellers, for en sjælden gangs skyld, lyst til McD, men den nærmeste ligger 2 km væk. I stedet bestilte hun nuggets på hotellet, og dem var hun meget begejstret for.

Nu ligger vi trygt i vores senge. I morgen er det sidste etape hjem, og det bliver godt at se familien igen. Mandag truer arbejdet igen…

Tak fordi du læste med! Husk at du kan følge Regnbuemor på Instagram (regnbuemor.dk) og Facebook (Regnburmor.dk). Jeg bliver mega glad, hvis du følger bloggen.