Rejseoplevelser med børn // Bilferie til Holland (del 1)

Jeg skrev i sommer om at vi, ret impulsivt, havde booket vores første bilferie med ungerne til Holland (læs mere i indlægget Rejseoplevelser med børn // Holland -åbner i nyt vindue), selvom vi allerede havde booket ferie til Bulgarien.

Nu har vi så været afsted på vores aller første bilferie med børn, og det er simpelthen gået over al forventning! Vi har simpelthen haft den skønneste uge i det Syd- og Nordhollandske -og vi skal HELT SIKKERT tilbage igen en dag.

Vi rejste mandag morgen, og bilen havde vi sørget for at pakke dagen før, så alt var klar. Da vi ikke havde travlt, lod vi børnene sove til de vågnede ved 8-tiden, og så kørte vi mod den tyske grænse ved 9-tiden. Da vi, cirka halvanden time senere, var ved grænsen, provianterede vi ved en grænsebutik, og så tog vi ellers på eventyr!

Børnene klar og parat med dvd, ipads, legetøj og høretelefoner. Første bilferie nogensinde
Proviantering til de næste mange timer

Turen til Weert i Holland ville tage cirka 7-7,5 timer + eventuelle stop, så vi havde købt rigeligt med lækkerier til turen, og sørget for god underholdning.

En af de lidt mere usunde snacks på turen

Begge børn døjer begge med køresyge, så til denne ferie prøvede vi, for første gang, at give dem køresygepiller -og hvilket under. Ingen køresyge OG børnene kunne både spille på spillemaskiner og se dvd undervejs, så turen ikke føltes så lang!

Andet stop på turen blev ved 14-tiden, hvor vi købte frokost og fik tisset af på en rasteplads, og så kørte vi de sidste 3,5-4 timer til ferieresortet i Sydholland.

Vi havde booket rejsen sammen med nogle gode venner, som var taget afsted dagen før os, og havde taget en overnatning på vej derned, så vi glædede os til at tage hul på nogle fede dage dernede.

Velankomnet til Vakantiepark Weerterbergen indtog vi aftensmaden på stedet inden vi tog ned til vores feriehus, og udsigten var der bestemt ikke noget at klage over!

Aftensmad den første aften
Menukortet var kun på hollandsk, så det var med tungen lige i munden, at vi bestilte vores mad
Den formidable udsigt

Læs med i morgen, hvor indlægget kommer til at handle om vores skønne dage i Vakantiepark Weerterbergen i Weert.

Tak fordi du læste med!

3 thoughts on “Rejseoplevelser med børn // Bilferie til Holland (del 1)