Regnbuemor på familieferie, dag 7: Lokalt marked og tonsvis af hygge i Westerbergen

I dag fik vi for alvor taget hul på Vakantiepark Westerbergen. Morgenen startede med lækker brunch i hytten, hvorefter vi kørte til nabobyen Hoogeveen, hvor der var et lokalt marked på hovedgaden, som rummede en masse fede butikker. Selve markedet bestod mest af mad, men det var super hyggeligt at gå rundt og udvælge lidt lækker (billig!) frugt. Vi købte blandt andet to pakker hindbær formedest €2, og man kan fx også købe tre bakker brombær til €1!

Holland er ikke super VISA-kort venlig, da det er dyrt for butikkerne at tage mod VISA, så vi kunne faktisk ikke komme til at trække en P-billet i automaten, som kun tog mod (hollandske) kort. Heldigvis kom der en P-bisse forbi, men da jeg kun havde 2 euro i tasken (og €50 eurosedler), kunne han kun lave en P-billet på halvanden time til os. Vi kunne ellers sagtens have været der længere! Men se lige hvor hyggeligt det var:

Brunch i hytten
Skønne Hoogeveen
Frugt- og grøntmarked
Billige bær
Ost i lange (ildelugtende) baner
Brød til enhver lejlighed
…og squishies i lange baner
Det skønne strøg

Efter markedet kørte vi tilbage til resortet, hvor vi spiste frokost nær badelandet. Og så lå vi ellers bagefter i badelandet og solede (vejret er mega lækkert), svømmede og hyggede i et par timer.

Glade unger
Fedt babybassin
Lækker tan
Lækkert udendørsbassin

Aftensmaden blev indtaget i hytten, som ligger i super lækre naturomgivelser midt i en skov. Her er en skøn ro, fuglefløjt og hammer flot. Tiltrængt efter 5 dage med hurlumhej i Slagharen.

Efter maden tog vi op til den store legeplads, hvor de to store legede i legelandet og på den store legeplads, mens mødrene fik sig lidt af drikke i den skønne, udendørs restaurant. De små lå og (forsøgte!) at sove i klapvognen. Bagefter blev der spillet minigolf, og i skrivende stund sidder jeg på vores skønne terrasse og nyder roen, fuglefløjtene og min kone.

Nohr
Tristan
Aftenbørn
Mødrehygge
Minigolf
Hytten her til aften

I morgen tager vi en rigtig badedag på resortet. Vi skal slappe af, hygge, slappe lidt mere af og lade op. Mandag morgen kører vi nemlig videre til Amsterdam (vi glæder os!!!), hvor vi skal være i fire dage.

Denne her ferie er intet mere end skøn