Regnbuemor på familieferie, dag 3: Glædesskrig, hygge og pasta i kassevis

Dag 3 af vores skønne ferie startede med regn på teltdugen og en temmelig kølig tipi! Vi havde godt nok tændt en lille varmepumpe i teltet, men havde overset at man ren faktisk kunne sætte “rigtig” varme på tipien. Jeg var en smule frustreret i morges, fordi tvillingerne var blevet lidt kolde. De smider altid dynen om natten, og tidligt i morges lagde jeg mig ind til dem, så jeg kunne lægge dynerne over dem, når de blev sparket af. Det behøver jeg heldigvis ikke i nat! Teltet bliver nemlig varmet hurtigt op, når man ellers indstiller den rigtige termostat! Nå! Regnen blev heldigvis ikke ved, og efter at have spist morgenmad og slappet lidt af, gik vi over i Slagharen Themepark, hvor vi for alvor skulle indtage forlystelserne med glædesskrig og forventning !

Klar til en skøn dag i parken

Solen tittede forsigtigt frem bag de regntunge skyer, og fik efterhånden jaget dem væk, så parken igen kunne blive varmet op til en skøn dag. I går fik vi ikke prøvet noget i parken, så det var nogle forventningsfulde børn som tog hul på dagen. Parken ligger idyllisk i smuk natur, og der er et gennemført tema med cowboys og indianere. Der er rigtig mange forlystelser at prøve for alle aldre, og alle fire børn blev i dén grad kørt trætte i den ene forlystelse efter den anden!

Det gyldne tårn-ish

Fantastiske unger
Højt til hest
Søde dreng

Frokosten blev indtaget på Randy’s pizza og pasta -efter Nicolajs ønske, og formedest €25 blev vi alle spist mætte med nogle skønne pastaretter, hvor vi faktisk ikke kunne spise op, selvom 6 mennesker delte fire portioner. Det er ellers sjældent jeg ser alle fire unger skovle ind på den måde!

Pasta bolognaise i kassevis…

Vi fik også set en fin parade i Main Street, oset i butikker og spist lækre snacks…

Main Street

Slagharen Resortet har både deres eget lækre poolområde, og så er der også et stort vandland inde i parken. Vi har dog endnu ikke benyttet os af dette, men det er bestemt planen i morgen, hvis vejret er lige så fint.

Ved 18-tiden valgte vi at tage tilbage til Tipi-landsbyen, hvor vi, meget mod sædvane, selv lavede mad. Hele tipi-landsbyen emmede af liv og glade dage, folk der grillede, glade børn der legede mm. Så hyggeligt.

Aftensmad i solen
Mega hyggeligt område

Efter maden var der to små lømler der trængte GEVALDIGT til en finpolering, og i mangel af bedre fik de bad i køkkenvasken.

Tristan

Nu sover alle fire lømler. Varmen er tændt i teltet (!) og feriebyen emmer stadig af hygge!

Aftenhygge

Vi glæder os til endnu en skøn dag i morgen!