Regnbuemor på familieferie, dag 11: Madame Tussauds i Amsterdam

I dag var en god dag! En rigtig hyggelig dag med lækkert vejr (hvor har vi været heldige hele ferien), glade børn og et besøg på Madame Tussauds, som virkelig var et hit hos børnene (og de voksne). Ingen af børnene har prøvet at være på Madame Tussauds, så det var virkelig en stor oplevelse for dem. “Mor, lov mig at jeg får lov at besøge Madame Tussauds en anden gang!?!”, sagde Isabella spørgende flere gange. Og det kan vi såmænd sagtens love, for det er sgu et fedt sted.

Dagen startede med et slag billard på hotellet efter ungernes ønske
…og Dunkin Donuts
…som ungerne synes var super lækre

…og så gik turen til Madame Tussauds

Madame Tussauds i Amsterdam er virkelig gennemført, og der er rigtig mange steder hvor man kan prøve ting, udforske ting og opleve seje ting. Vi har selvfølgelig prøvet det flere gange i København (det nu lukkede Louis Tussauds), London og New York, men da de alle er forskellige, var det også en stor oplevelse for os denne gang. Det er faktisk altid et hit. Vi havde egentlig planlagt at foretage besøget mens de små sov, men med småbørn er intet forudsigeligt, så Tristan faldt i søvn i metroen på vej derhen, og vågnede da vi gik ind, og Nohr faldt i søvn på vej ind på museet. Tristan var dog lige så begejstret som de store, og han nød at være det eneste vågne barn.

Nicolaj og Messi (Nicolaj er mere til Ronaldo)
Nicolajs største idol, Michael Jackson
Isabella og E.T.
Isabella er vild med Ariane Grande
Hulk og to stærke venner

Efter Madame Tussauds gik vi rundt og sugede Amsterdam til os (og lugten af Hash, som man støder på hele tiden, da det er lovligt i Holland). I dag var sidste dag i byen, for i morgen tidlig efter morgenmaden kører vi mod Bremen i Tyskland, hvor vi skal sove en enkelt nat inden turen går videre mod Odsherred, hvor vi skal bo i svigernes skønne sommerhus i en uges tid. Vi fik oset, shoppet lidt og ellers bare nydt byen, hinanden og alle indtrykkene. Vi er vilde med at se på de gamle, fredede bygninger, alle kanalerne, sporvognene, cyklisterne der er overalt (og uden hjelm!), blomsterne, de små cafeer, coffee shops, hyggelige små butikker med mere. Vi er vist en smule forelskede i Amsterdam -og vi er slet ikke færdige med byen. Der er SÅ meget at se i byen, så mange attraktioner og så mange små, hyggelige stræder vi endnu har tilgode at finde. Amsterdam er fantastisk!

Jeg er VILD med husene
Mor og søn
I sporvogn
Ostebutik

Aftensmaden blev indtaget på en af mine yndlingsrestauranter, Wagamama, og hele familien spiste med stor nydelse. Bagefter fik vi shoppet det sidste, og så tog vi faktisk tilbage på hotellet allerede 20.30, så vi kunne få pakket mm.

Wagamama

Dagen i dag har været fantastisk, og bilturen hjemad er ikke det mest attraktive lige nu, men vi ser frem til at opleve Bremen i morgen og komme videre til sommerhuset og hygge med svigerne.