6 lande, 23 dage, dag 16 // Val d’Europe og Luxembourg

Lidt træt Nicolaj på vores hotel, Disney B&B, i morges

Val d’Europe

Hvor har vi dog hygget os i de to uger i Frankrig! Men alt godt har en ende, og nu fortsætter eventyret i Luxembourg og Berlin! Vi sov længe i dag -lige til uret ringede kl 10 -for det havde vi i dén grad brug for! Derefter spiste vi morgenmad på hotellet og kørte over til det nærliggende Val d’Europe, som er et stort shoppingcenter med et lækkert outlet ved siden af.

Shopping i La Vallée Village -outlettet i Val d’Europe

Vi havde ikke så meget tid, for vi skulle videre til Luxembourg, men vi fik shoppet lidt Tommy Hilfiger og Ralph Lauren, hvis priser dog desværre ikke er lige så lækre som i USA. Nicolaj mente bestemt der skulle McDonald’s-mad i maven, og så kunne vi få spist lidt hurtigt. Nohr er en kræsen lille fætter, og på ferien har han været temmelig småtspisende -pånær når han får et happymeal med nuggets. Han spiser snildt 8 nuggets -så nu er han også tanket op med lidt mad igen. Vi ville gerne være kørt mod Luxembourg senest kl 14, men klokken nåede at blive 17 inden vi kørte.

Godnat fra safariteltet

Luxembourg

Det tog ca 3 1/2 time + pauser og aftensmad fra Val d’Europe til campingpladsen, Iris Parc Birkelt, i Larochelle i Luxembourg. Vi landede kl 22, og skal denne gang prøve at sove i Safaritelt. Vi valgte at køre til Luxembourg for at prøve et nyt land. Ingen af os har vist været i Luxembourg før, så det bliver sjovt at prøve. Oprindeligt havde vi en del planer for sightseeing m.m. i Luxembourg, men vi kan mærke, at vi bare har brug for at slappe af oven på nogle hektiske dage i Disneyland. Campingpladsen har pools og en masse andet sjovt for ungerne, så vi tager det stille og roligt. Vi har booket to overnatninger, og skal så videre 6 dage til Berlin bagefter (hvor vi skal se en masse). Dejlig ferie, altså! Vi glæder os til en skøn afslapningsdag i morgen.

Tak fordi du læste med! Husk at du kan følge Regnbuemor på Instagram (regnbuemor.dk) og Facebook (Regnburmor.dk). Jeg bliver mega glad, hvis du følger bloggen.