6 lande, 23 dage, dag 15 // Sidste dag i Disneyland

Disneyslottet by night

I dag tog vi hul på sidste dag i Disneyland Paris i denne omgang. Jeg skriver i denne omgang, for vi overvejer faktisk at købe årskort næste gang. Alle fire unger er nemlig helt vilde med stedet. Vi stod tidligt op i dag, og var ved Disneyland kl 08.30, hvor hotelgæster kan komme halvanden time tidligere ind. Vi spiste morgenmad på en café, og så var det ellers bare med at få prøvet nogle af de ting, der normalt er lang kø til. De små var som sædvanligt ikke til at drive op, så de blev sat sovende ud i bilen, så de lige kunne få sovet lidt længere.

Fire dage er ganske passende

Ungerne havde i går givet udtryk for, hvilke oplevelser og forlystelser de gerne vil nå en sidste gang. Vi har derfor prøvet yndlingsforlystelserne i begge parker, fået set lidt shows og bare hygget igennem. Jeg kan mærke, at fire dage er ganske passende til et ophold i Disneyland. I forgårs følte vi, at 4 dage var for lidt, men i dag føles det helt fint.

Plaza Gardens

Aftensmad på Plaza Gardens

Aftensmaden blev indtaget på Plaza Gardens nær Mainstreet, og må siges at være det bedste sted vi har spist indtil videre. Der var et stort udvalg, lækker mad og fin betjening. En anden gang tror jeg bare vi bestiller bord der hver aften!

En dejlig dag Disneyland

Farvel og tak

Vi sluttede besøget i Disneyland af med det flotteste lysshow klokken 23. Da vi forlod parken lidt over midnat, havde vi været der i 14 timer -og vi er alle godt trætte. Hvor har det været en dejlig ferie i Frankrig. I morgen fortsætter vi ferien i Luxembourg.

Vi er netop tjekket ind på et nyt hotel nær parken, og nu er det godnat!

Flot afslutning på fire skønne dage i Disneyland

Tips til Disneyland:

• Gå mod uret når i kommer i i parken. De fleste gæster går med uret. På den måde ramler man ind i de korteste køer.
  • Træk fastpass til de mest populære forlystelser. Så får man et tidspunkt at komme ind på, og slipper for de største køer.
  • Efter ca 20-21 er mange køer kortere
  • Man kan tit spare en del tid på at tage en single line. Isabella og jeg gjorde det ofte, og selvom vi så ikke sad ved siden af hinanden, endte vi oftest i samme vogn. Nogen gange kunne der være 50 minutters forskel på de to køer.
  • Selvom der står man ikke må have mad med i parken, kan man med fordel have drikkevarer og snacks med ind. Det sparer man mange penge på. Selvom man går åbenlyst ind i parken med snacks, får man dem med uden problemer. Vi havde to små køletasker med hjemme fra Danmark, og så frøs vi lidt halvlitersvand til køleelementer og havde dåsesodavand og vand med. Drikkevarerne holdt sig kolde helt til midnat.
  • Hvis du vil spise på restauranter med buffet eller servering, er det en god ide at bestille bord hjemmefra. De bliver hurtigt fyldt. Vi bookede bord til aftensmaden alle dage. Vi kunne læse om restauranterne hjemmefra. Man kan booke to måneder før. Vil man spise med figurerne er det e m særlig god idé at booke før.
  • Vil man spare 50%-100% på et måltid, ligger der en McDonald’s i Disney Village.
  • Hent appen Waiting Time. Der kan man se køtider.
  • Hent appen Disneyland Paris. Der er kort over mappen med virtuel guidning mm
  • Vi synes at fire dage passede fremragende.
Tak fordi du læste med! Husk at du kan følge Regnbuemor på Instagram (regnbuemor.dk) og Facebook (Regnburmor.dk). Jeg bliver mega glad, hvis du følger bloggen.